Matematik A – Programmering B
På denne studieretning kan du arbejde med følgende problemstillinger:
-
- Hvordan er programmeringssprog opbygget?
- Hvordan opbygger og tester man IT-systemer?
- Hvordan kan man få en robot til at styre sig selv?
- Hvordan anvendes matematik til at lave computerspil?
Se hvad du kan bruge denne studieretning til på adgangskortet
Se dine muligheder for valgfag her
Matematik A & Fysik A
På denne studieretning kan du arbejde med følgende problemstillinger:
- Hvordan produceres og transporteres elektricitet?
- Hvordan virker en dampmaskine?
- Hvor hurtigt accelererer en yoyo?
- Hvordan skabes farverne i fyrværkeri?
Se hvad du kan bruge denne studieretning til adgangskortet
Se dine muligheder for valgfag her
Bioteknologi A – Matematik A
På studieretningen er der et naturligt samspil mellem matematik og programmering ved at metoderne og emnerne i begge fag understøtter hinanden.
Fagene kan fx arbejde på tværs i spiludviklingen. I matematikken lærer man nødvendige matematiske metoder inden for rumgeometrien, og i programmering benytter man sig af denne viden til at bevæge objekter i spil.
Det kunne også være naturligt at arbejde med mikroprocessorer eller robotter, eller arbejde med numerisk løsning af matematiske problemer, samt visualisering af matematiske funktioner.
Se hvad du kan bruge denne studieretning til adgangskortet
Se dine muligheder for valgfag her